Cesty domů - podzim 2013

Nové postavy a příběhy

Soudkyně Simona Kenigrová – Veronika Freimanová

Hlava rodiny Kenigrových – rázná žena, která se kvůli svým blízkým vzdává kariéry. Loučí se s nabídkou stát se ústavní soudkyní a vrací se do Hradiště. Do domu, v němž kdysi žila se svým manželem a který se postupně stává domovem i pro její již dospělé děti.

„Simona si dokáže poradit s pracovními starostmi, ale pomáhá řešit i trable svých už velkých dětí. Všechno dovede zvládnout s grácií a trochou sarkasmu. Ne vždycky má pravdu, přesto si ji ale většinou prosadí. Její jednání chápu, takové postavy se mi dobře hrají,“ říká Veronika Freimanová.

Státní prokurátor Hynek Kenigr – Roman Zach

Nevlastní syn Simony – cynik semletý životem, který přišel o první ženu a druhá ho sedřela z kůže. Jedna věc se ale Hynkovi v životě podařila. Naštvat Dalibora Duška, kterého spoustu let nesnáší, tím, že mu přebral ženu Veroniku.

„Moc si nedovedu představit, co člověk musí nosit v sobě, aby byl takhle cynickej a usadil každého, kdo mu chce pomoct. Hynek k tomu všemu ale má důvod, něco skrývá,“ říká Roman Zach.  

Policajt Jaroslav (Jaryn) Kenigr – Radúz Mácha

Syn Simony – nejmladší z rodiny Kenigrů, mazánek. Velký optimista, který právě vystudoval školu a nastoupil na policii k Daliboru Duškovi.

„Jaryn sice žije ve velké, ale hodně znesvářené rodině, kromě mámy Simony nemá doma spřízněnou duši. Ale myslím, že se to postupně změní,“ říká Radúz Mácha.

Majitelka butiku Mariana Čermáková – Markéta Hrubešová

Dcera Simony – relativně spokojená žena. Kvůli tragédii v rodině se jí zhroutilo manželství. Ona se proto i se dvěma dcerami přestěhovala zpátky do domu matky.

„Úloha Mariany odpovídá mému naturelu. Pro mě je rodina svatá, já jsem nejspokojenější, když mám své nejbližší pěkně pohromadě,“ říká Markéta Hrubešová.

Rehabilitační lékařka Veronika Dušková – Jana Janěková ml.

Laskavá máma i žena, která udržuje nefunkční vztah s manželem Daliborem kvůli svému synovi. Ovšem jen do dne, kdy se rozhodne udělat radikální krok – nastěhovat se ke svému milenci, Hynkovi Kenigrovi.

„Veronice rozumím. Když jsou dva lidi spolu jen kvůli dětem, děti z nich stejně to napětí cítí. Je těžké udělat takový krok, ale je potřeba. Veronika má pocit, že Dalibor ji v jistém slova smyslu nepotřebuje. Naopak Hynek ano, toho Veronika svým optimismem drží nad vodou, a to její povaze vyhovuje,“ říká Jana Janěková.

Kapitán kriminálky Dalibor Dušek – Igor Chmela

Policista s pevnými zásadami. Zároveň má v sobě něco nevyřčeného, s čím bojuje. Svou manželku miluje, o to víc ho pak zraní, když se Veronika odstěhuje k Hynkovi, kterého sám nesnáší. Domy Dušků a Kenigrů spolu sousedí...

Koncipientka u soudu Alena Brázdová – Marie Doležalová

Mladá, ambiciózní slečna, která za sebou nemá šťastné dětství. Je trochu mrška, ale není zlá. Pracuje jako koncipientka u Simony, která je jejím vzorem, a jeden z případů ji svede dohromady s Jarynem Kenigrem.

Nová vila a znělka

V pořadí již sedmá řada oblíbeného seriálu Cesty domů s sebou přinese různé změny a poměrně hodně nových postav. Některé z nich uvidíme i v nové znělce.

Pozornost tvůrců se upřela na dvě nové rodiny, které žijí ve dvou nových domech. A právě vila jedné z rodin – dům Kenigrů – je ústředním motivem nové znělky. Veronika Freimanová točila své obrazy do znělky v ateliéru na schodišti. Ačkoli bylo ten den pod mrakem, důkladné svícení opět udělalo zázraky. Hloubku prostoru ještě dotvořil kouř, který světlo zvláštně lámal. Veronika tak vstupuje do vily, která je celá jakoby prozářená sluncem. Ve srovnání s tím pak bylo asi méně příjemné natáčení znělky pro Marii Doležalovou, která měla bosa běhat v trávě mezi stromy. „Začínalo se brzy ráno a byla poměrně zima, navíc pršelo, měli jsme prostě smůlu na počasí,“ říká herečka. Venku natáčel i Igor Chmela, pronásledoval zločince. Ideální kulisy pro tuto scénu našel štáb v okolí ateliéru, kde se točí Cesty domů. „Tato akční scéna bavila nás všechny, Igor Chmela je pro mě tak trochu český Harrison Ford,“ říká Maria Procházková.

Režisérka Maria Procházková o znělce:

„Znělka je vlastně něco jako reklama na seriál. Tentokrát se poprvé mění ústřední vila, a proto jsme jí věnovali hodně prostoru, abychom si ji pořádně prohlédli a představili ji. Nejvíc času štábu zabralo tzv. časosběrné snímání vily během stmívání, které používáme v závěru znělky pod logo. Bylo o to náročnější, že tentokrát jsme ještě během snímání měnili úhel. Ale i když to trvalo devět hodin, výsledek stojí za to."

Zdroj: FTV Prima

Webové stránky zdarma od BANAN.CZ | přihlásit se | admin | registrace | podmínky | mapa stránek | diskuzní fórum